tak myślałem chciałem sie upewnić
OK wiadomo że octavie się prowadzi źle, haldex pomoże?
Zwiń
X
-
OK wiadomo że octavie się prowadzi źle, haldex pomoże?
Niedawno jezdzilem troche mazda 3 i niebo a ziemia jak auto sie zachowuje na zakretach,
mazda szla jak po szynach a octavie wynosci juz przy niewielkiej szybkosci.
Pytanie czy haldex zmienia characterystyke zawieszenia na lepsze pod tym wzgledem?
Jezeli nie czy sa jakies dostepne metody poprawienia przyczepnosci do drogi?
Moja II jest juz niska wystarczajaco bo ma gaz wiec obnizenie odpada. Mysle natomiast o dolozeniu sprezyn.
-
-
ok, mi nic nie wiadomo, że octavię się prowadzi źle
może napisz na jakim secie kół jeździsz ? jaki przebieg? stan amorów? geometria ok? zawieszenie sprawdzane? i w jakim stanie?
haldex to dodatkowo napęd na tył i do charakterystyki zawieszenia nic nie ma, ale na pewno pomaga w jeździe. Jeżeli jednak zawieszenie i opony to kibel to i 4x4 nie pomoże
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cysterniarzok, mi nic nie wiadomo, że octavię się prowadzi źle
może napisz na jakim secie kół jeździsz ? jaki przebieg? stan amorów? geometria ok? zawieszenie sprawdzane? i w jakim stanie?
haldex to dodatkowo napęd na tył i do charakterystyki zawieszenia nic nie ma, ale na pewno pomaga w jeździe. Jeżeli jednak zawieszenie i opony to kibel to i 4x4 nie pomoże
moja octavia jest 10 misieczna, wiec prawie nowa 8k km...
No moze troche przesadzilem ze sie prowadzi zle bo na prostej i lagodnych zakretach calkiem niezle ale przy szybszej jezdzie na zakretach juz czuc wynoszenie po stycznej w maliny a nie dociskannie do drogi jak np w subaru imprezie, mazdzie3 czy bmw m3.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kc2ineNo moze troche przesadzilem ze sie prowadzi zle bo na prostej i lagodnych zakretach calkiem niezle ale przy szybszej jezdzie na zakretach juz czuc wynoszenie po stycznej w maliny a nie dociskannie do drogi jak np w subaru imprezie, mazdzie3 czy bmw m3.
A tak na poważnie, to zacznij od przeglądu zawieszenia - nasze drogi czasami potrafią je wykończyć w ekspresowym tempie. Jak coś, to zawsze możesz wrzucić twardsze springi, dać rozpórkę pod maskę i do bagażnika, założyć szersze kapcie - zawsze to wymierny efekt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBkc2ine, jakie masz koła?? Bo jeżeli 15" to kupa wielka.
Mazda3 ma male kolka ale jej to nie przeszkadza trzymac sie drogi. To raczej o zestrojenie zawieszenia chodzi i amortyzatory, moze gazowe dac?
Komentarz
-
-
Masz rację, każde auto ma swoją charakterystykę, a największy wpływ na nią ma właśnie zawieszenie. Co tam M3, moje stare E36 prowadziło się idealnie w zakrętach i zrobiłem :shock: takie oczy jak chciałem pierwszy raz szybko pójść w zakręcie moją O1. Ale za to BMW paliło 2x tyle - coś za coś. Octavia to nie jest auto o charakterze sportowym, ot taki kanapowiec i nigdy nie dorówna w tym zakresie samochodom o takiej charakterystyce. Jak pisałem - coś za coś.
Komentarz
-
-
kc2ine, poczytaj : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=32732 zapodaj gumy od cupry i już będzie lepiej a wcześniej geometria , auto strasznie myszkuje jak masz zwaloną geometrie a na nierównościach jest nie miłe uczucie że tył ci ucieka w bok.
To raz a dwa to wielkość opon i jakie to opony ? różnie się "kleją" do asfaltu, ja mam u siebie ContiSportContac2 i są rewelacyjne, za to auto plai więcej i jest większy hałas toczenia.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kc2ine...
moja octavia jest 10 misieczna, wiec prawie nowa 8k km...
...
Jak rozumiem masz OIIFL a to diametralnie zmienia kwestię prowadzenia, bo OIIFL ma dużo gorzej zestrojone zawieszenie niż OII ( szczególnie z tyłu ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Na pewno musisz coś zrobić z zawieszeniem jeśli masz podtlenek... dupa zapewne siedzi. Ja nie mam LPG ale sprężyny i tak mi siadły - samochód prowadził się wtedy tragicznie. Nie dało się nim szybciej jechać po zakrętach. Zakręty z nierównościami (normalka w PL) to już było mega wyzwanie...
Dodatkowo założyłem 17" koła zamiast seryjnych 15". Też znacznie poprawiło odczycie prowadzenia... Trzeba się jednak przyzwyczaić do przechyłów zawieszenia bo te można chyba tylko wyeliminować ostrą ingerencją w zawieszenie. Tyle, że takie modyfikacje to albo po całości albo lepiej dać sobie siana. Takie jest moje zdanie.
Set minimalny to ogarnięcie sprężyn z tyłu + większe koło. Rakiety na tym nie zrobisz, samochód dalej będzie ociężały, ale coś tam zawsze się poprawi.
Komentarz
-
-
no moze macie racje, octavia to limuzyna wiec nie oplaca chyba sie robic tunningu zawieszenia. Mam zamiar dac ja zonie a sam cos innego kupic, bardzo mi sie podoba najnowsza octavia III ale jakbym bral to tylko 4x4 bo po pierwsze jest troche podniesiona
a po drugie cos czuje ze zawieszenie musi byc bardziej sztywne w 4x4.
Komentarz
-
-
cos czuje ze zawieszenie musi byc bardziej sztywne w 4x4Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Octavia a A3 i Golf
Z tego co poczytałem i pogadałem z mechanikami - Octavia mimo prawie identycznego zawieszenia jak Audi A3 oraz VW Golf - ma troszkę gorzej zestrojone zawieszenie - może to być wynik większych rozmiarów albo celowego działanie koncernu VW - musi być jakaś przyczyna większego prestiżu (i ceny) A3 i Golfa - więc lepiej zestrojone zawieszenie - lepsze wyciszenie wnętrza oraz trochę lepsze materiały we wnętrzu A3 - z tego co czytałem o najnowszej octavii dalej z wyciszeniem nie ma szału a z tyłu belka skrętna ..... ale w rankingach niezawodności Octavia stoi wyżej wymienionych - pewnie lepszy montaż .. Czechom jeszcze chyba bardziej zależy ...
Komentarz
-
-
więc lepiej zestrojone zawieszenie - lepsze wyciszenie wnętrza oraz trochę lepsze materiały we wnętrzu A3
IMO przy O3 jest 1:0 dla VW.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
Komentarz